Vidarebefodra

söndag 29 juli 2018

Söndag 29 juli, 2018


Ja, vad hände igår? Det blev uppenbarligen för mycket alkohol igår... Men vi hade jättetrevligt på strandfesten vid Råbocka igår. Jag badade bl.a. i havet för första gången på länge. Vi drack öl o hade roligt.


 
Mattias, Maria och Nicklas.

 
Lindah, Jörgen, Oskar och Ann-Marie.

Vi tog lite öl o mat på Råbocka camping, sen fortsatte vi med musik nere på stranden o hade jättetrevligt. Men det var ingen bra ide att cykla hem berusad... Jag vet att jag märkte att mina lampor på cykeln inte fungerade, så jag ville inte cykla i trafiken i stan. Så jag tänkte ta vägen via Skälderviken, Klitterhus, Hamnkrogen, cykelbron o vägen via reningsverket. Där är det cykelväg o knappt nån trafik ända vägen hem.

Men troligen kom jag bara till Hamnkrogen, o har antagligen cyklat in i en vägbom. Jag minns ingenting... Men någon hittade mig medvetslös i det området, o jag vaknade upp i en ambulans.

Jag blev sydd med 14 stygn i ansiktet, o det ser ganska mörbultat ut. Glasögonen gick sönder o jag är halv förlamad i höger del av kroppen, men det beror inte på nervskador eller nått som kommer att bli permanent. Ev. ett skadat revben.

 
Ernst Stavro Blofeld...

Hade fått en hjärnskakning, men de gjorde en CT-scanning o hittade inga hjärnskador. Jag fick lämna sjukhuset vid 13-tiden idag, men är ganska handikappad.

Jag klarade tänderna i.a.f.

Jag hoppas att cykeln är kvar. Ringde till Hamnkrogen o frågade om de visste nått, o han sa att det står en blå o vit mountainbike fastlåst där. Hoppas det är den.

Efter det här så lovar jag att köpa en cykelhjälm, när jag kan cykla igen! 

Åt Picadeli plocksallad med makaroner, majs, tacokyckling, fetaost, räkor, ägg med Rhode Island-dressing på, till middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar