Vidarebefodra

söndag 22 december 2019

Söndag 22 december, 2019

Gjorde en hamburgerguide.

Ingredienser; ICA's frysta hamburgare, hamburgerbröd, ICA's hamburgerost, sallad, bacon, dressing, ketchup, kryddor...

Stek hamburgarna på 7'an i 05:00 min på första sidan, 6:45 min på andra sidan.

Värm 3 st bröd i micron, i 45 sekunder. Lägg på osten.

Krydda hamburgarna, jag använder pepparmix, grillkrydda och Carolina Reaper (världens starkaste chili), men den sistnämnda klarar jag bara en hamburgare med, den är i klass med pepparspray, så det är ju valfritt.

Stek bacon på 9'an, ena sidan i 05:30 min o andra på 02:00 min.

Lägg på en skiva ost till.

Lägg på baconet.


Lägg på sallad

Lägg på dressing

Häll på lite ketchup


Klart!

Lyssnade på radiodokumentärer på eftermiddaggen.

Lagade hamburgare (ICA's frysta), med bröd (Pågens), ost (ICA's), sallad (ICA's), bacon (ICA's), dressing (Kavli), ketchup (Felix) och Carolina Reaper-krydda till middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar