Vidarebefodra

tisdag 10 juli 2018

Tisdag 10 juli, 2018

Väldigt besviken på mig själv. Jag vill så gärna få in en vana att gå motionsslingan varje dag, o jag har satt kl. 10:00 som mål.

Klockan ringde 10:00, men jag var för trött, så ringde den igen kl. 11:30, men var för trött. Jag ringde o sa att jag inte kommer till Spiran.

Har tittat på det här med att koppla in tvättmaskinen, men ska läsa noga Elsäkerhetsverkets föreskrifter om vad man får göra själv. Jag har ju utbildning på området sen gymnasiet, så jag vet ju vad det handlar om, men jag är ingen auktoriserad elektriker.

Stänger givetvis av strömmen...




Här ska den kopplas in...




Kollar hur det ser ut, 3 fas-ström, faserna är den bruna, svarta o vita. Den blåa är nollan o den gul-gröna är jord. Huset är relativt nybyggt så man kan nog lita på det, men jag kollar givetvis med mitt mätinstrument.



Sen ska det givetvis kopplas in vatten...



Samt givetvis avlopp...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar