Vidarebefodra

måndag 25 februari 2019

Extra, om mina smörgåsgrillar o smarta hem...

Det går inte att ta isär gångjärnen, för att fördela värmen bättre. Men jag har nu satt ihop de, med silvertejp kan man fixa allt! Så man slipper att hålla på att pilla med kontakten trycker man bara på knappen.
















 

Sen ska jag ska skapa ett smart hem!

 

Till att börja med;
-Kameraövervakning
-Kaffekokare
-Lampa


Kamerorna är redan klara, jag har 4 webbkameror som övervakar lägenheten. Dessa kommer jag åt i mobilen via IP-adressen eller en gratis MyDNS med lösenord. De är oftast avstängda, jag medicinerar redan med Haldol mot paranoia. De är kopplade till en liten laptop, vilken är kopplad till wifi. Men när jag inte är hemma kan jag komma åt dem o titta vad katterna gör.

 

Kaffekokaren vill jag kunna starta när jag cyklar hem. Eller vissa dagar när jag vaknar. Jag funderar på den här;
https://www.smarthomebutiken.se/produkt/wifi-smartplug/
https://www.smarthomebutiken.se/produkt/wifi-smartplug-3-pack/
Kan lika gärna kosta på mig ett 3-pack, så det blir en till kaffekokaren, en till mina smörgåsgrillar o en till en radio som väckarklocka. Kaffet lägger ju inte sig själv i bryggaren, o varma mackor bereder inte sig själv i grillen, så man får ju ladda manuellt fortfarande. Vet inte om jag kan ha mackor i grillen när jag inte är hemma, då katterna kanske hoppar upp o börjar smaska på dom.
 

Lampan i sovrummet ska tändas samtidigt som väckarklockan o radion börjar vråla, hittade den här;
https://www.kjell.com/se/sortiment/el-verktyg/smarta-hem/wi-fi/tp-link/tp-link-smart-wifi-led-lampa-p61986
Ett plus att man kan tända den med mobilen, då kameran i sovrummet inte ser i mörker.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar